Zaterdag 10 september - Reisverslag uit Vughtsche Hoeven, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 september - Reisverslag uit Vughtsche Hoeven, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

12 September 2016 | Nederland, Vughtsche Hoeven

Vandaag gaan we naar het natuurpark Brownsberg. We gaan al vroeg op pad. Om 6.45 uur worden we opgehaald. Het is ruim 4 uur rijden. Onderweg wat tussenstops voor sanitair, koffie e.d. De weg naar Brownsberg was ontzettend slecht, overal gaten, een en al hobbel. Rond 10.45 uur arriveren we. Eerst uitleg op het plateau met uitzicht over het stuwmeer. Helaas is het niet helemaal helder. Daarna wordt de groep gesplitst. Marion en ik vinden de korte route naar de waterval heftig genoeg, de rest gaat door het bos naar de waterval. Deze duurt 2,5 uur. De route van ons 45 minuten. We hadden een privégids. Het was een hele klimpartij. We kregen een stok mee ter ondersteuning. Het was springen over boomstammen en vooral het laatste stuk was heftig. Naar beneden naar de waterval, de treden waren natuurlijk weer veel te hoog. Het was inmiddels gaan regenen dus ook nog hartstikke glad. Maar gelukkig we hebben het gered. Het was de bedoeling om onder de waterval te gaan staan maar wij vonden het best. Volgens ons moesten we wachten op de andere groep maar volgens de gids kwam die niet. Dus maar weer terug. Gelukkig droeg de gids mijn rugzak, dat scheelde al een heel stuk. Op de heenweg was het dalen stukken moeilijker dan het klimmen op de terugweg. Onderweg kwamen we de andere groep tegen. Wat bleek het stuk wat wij hadden gelopen was veel pittiger dan dat zij hadden gelopen. Moe maar voldaan kwamen we terug bij het restaurant waar de lunch op ons wachtte. Hier zagen we nog de trompetvogel, een boskonijn en wat zijdeaapjes. Onze dag was geslaagd. Rond 19.30 uur waren we weer terug in het hotel.