Dinsdag 6 september - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Dinsdag 6 september - Reisverslag uit Kilder, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Dinsdag 6 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

09 September 2016 | Nederland, Kilder

Vandaag gaan we door de jungle wandelen. Eerst ontbijten. Natuurlijk ingepakt in mijn insectwerende kleding, broek, shirt, sokken, de niet bedekte delen voorzien van deet. Wat kan mij nog gebeuren? We gaan met de korjaal naar de overkant. Daar is een "natuurlijke" trap omhoog. Maar gelukkig met wat moeite toch boven gekomen en de tocht kan beginnen. Veel geluiden, brulapen die brulden maar schijnbaar nog ver uit de buurt, vogels, insecten, bomen, palmen, kikkers. Schitterend!! Echt een belevenis. We hebben zo'n 2,5 uur gewandeld. Onderweg gaf de gids uitleg. Toen weer via de natuurlijke trap terug zien te komen in de boot. Een heel gedoe, mijn benen komen wat lengte tekort. Iets wat ik nog een beetje onder de knie moet krijgen. Maar gelukkig een hulpvaardige gids die het motto heeft "geen nood met Nootje". Terug naar het resort. 's Middags gaan we naar de bubbelbaden. .... Natuurlijk met de korjaal er naar toe. Onderweg zagen we een anaconda, natuurlijk uit de korjaal gestapt voor de foto. Verder naar onze wellness..... Bij aankomst eerst lekker gegeten (pom). De lunch was gewoon meegesleept naar het welnessresort. Het leek niet op de Welnessboot in Mill maar was de stroomversnelling Peti. Er waren wel bubbelbaden, rugmassagestralen, zwemmogelijkheden. De bubbelbaden waren alleen een beetje moeilijk bereikbaar vanwege de stroming maar toen ik er eenmaal in zat was het heerlijk. De hangmatten waren ook meegenomen. Voor het eerst van mijn leven daarin. De eerste keer viel ik er net zo snel aan de andere kant weer uit. Maar ja na even oefenen ging het goed. Een ontspannende middag. Aan het einde van de middag weer terug. Nog even wat gedronken in het restaurant, rondje over het park gemaakt en weer aangeschoven aan het diner. Na het diner gingen we met de boot op zoek naar kaaimannen. We hebben er één gezien, ze zijn te herkennen aan hun oranje ogen die lichten op in het donker. Ook nog een slang maar die was schijnbaar dood. Genoten van de geluiden van de jungle, de sterrenhemel. Terug in het resort lag er achter het restaurant een kaaiman in het water.

  • 11 September 2016 - 11:19

    Jolanda:

    Ik vind het knap dat je het durft met al die insecten en dan vooral die spinnen. Brrrr.... Ik weet niet of ik het zou durven. Geniet er van.

  • 16 September 2016 - 16:18

    Caroline:

    Ik zie het helemaal voor me: helemaal ingepakt de jungle in. En uit 'n hangmat vallen ook, dat zie ik ook voor me ja.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kilder

Angela

Actief sinds 27 Juli 2016
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

04 September 2016 - 19 September 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: