Woensdag 14 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Woensdag 14 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

14 September 2016 | Nederland, Vught

Vandaag gaan we een dagje fietsen. We moeten om 7.45 uur bij Fietsen in Suriname zijn. Direct na het ontbijt begint het zo'n best te plenzen. Vraag is of we nog wel kunnen gaan fietsen. Maar gelukkig het klaart op en we kunnen naar de verzamelplaats. We waren mooi op tijd. De anderen die mee gingen hoefden er pas om 8.00 uur te zijn (?). Maar goed wij op pad. Gelukkig hadden ze ook voor mij een passende fiets. Het is even wennen want het verkeer rijdt hier links dus ook op de fiets. In de stad is het vrij druk. We gaan met een pontje (een gewoon vissersbootje) over naar de andere kant van de rivier naar het district Commewijne. We fietsen eigenlijk door hetzelfde gedeelte als we gisteren met de excursie waren geweest. Eerst naar de plantage Peperpot. Hier bevindt zich de oude koffie- en cacaofabriek, de directeurswoning en de onderdirecteurswoning. We bezoeken opnieuw de bewoonde kampong. Toen verder naar het natuurpark, een stuk jungle waar we vele apen, vogels, vlinders, bomen, bamboe, koffiebomen e.d. zagen. Hartstikke mooi dat we weer de aapjes zagen, dit keer doodkopsaapjes en capucijnapen. Dit keer waren ze vrij redelijk in beeld. Geen slangen maar die had ik al wel eerder gezien (helaas doodgereden). We fietsen verder naar het educatiecentrum. Daar aangekomen begon het met toch te hozen. We konden echt niet verder en moesten schuilen. Zo'n drie kwartier later was de meeste regen gevallen, het donderde nog wat maar we gingen toch weer verder richting het lunchadres. We aten roti, kregen geen bestek. Het was schijnbaar normaal dit met je handen te eten. Niet echt mijn manier maar ja, ik pas mij maar aan. Op de een of andere manier moet je de groente en aardappels in de roti wikkelen. Een heel gedoe maar best lekker. Na het eten gingen we weer naar het bootje om terug te keren naar de startplaats. Het had wel zo hard geregend dat de straten onder waren gelopen. Bij aankomst nog even in het souvenirwinkeltje gekeken, echt het eerste souvenirwinkeltje wat we tot op heden hebben gezien. Na een lekkere Radler te hebben gedronken gingen we terug naar het hotel.

• 14 September 2016 - 22:48

Pieternel:

Hallo vakantiegangers,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen en om zoveel herkenbaars te lezen: Brownsberg, Paramaribo, Fort Zelandia, Jodensavanne, Surinamerivier, Crommewijne: Henk en ik hebben het ook allemaal bekeken maar wel zo'n 35 jaar geleden.
    Hebben jullie ook al een busreis gemaakt met alleen maar Surinamers? Dat vonden wij toen een hele belevenis.
    Geniet er nog van en goeie terugreis.
    Groetjes,
    Pieternel

• 14 September 2016 - 22:57

Joke De Leeuw:

ik vind het een erg leuk verslag.en jullie kunnen nog volop genieten.nog veel plezier de komende 2 dagen. Groetjes, mama.

• 15 September 2016 - 18:54

Marjan En Arianne:

Hoi Hoi!
    Wat een geweldig land hebben jullie weer uitgekozen! Mooie foto's! Jammer van de regenbuien!
    Geniet nog lekker van al het Moois!
    Groetjes van ons

• 15 September 2016 - 22:14

Els Brekelmans:

leuke avontuurlijke reis. Voor mij komt alles weer terug. Wij maakten ook een reis naar Curaçao en Bonaire.
    Leuk jullie verslag te lezen. Fijne tijd nog
    Els Brekelmans