Vrijdag 9 september - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Vrijdag 9 september - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Vrijdag 9 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2016 | Nederland, Lelystad

Vandaag vertrekken we naar Parimaribo. Maar eerst nog een koffietocht. We vertrekken om 6.30 uur. Natuurlijk weer in de korjaal. De kannen warm water, oploskoffie, thee, suiker en melk worden meegenomen. Onderweg wordt het doorgegeven. Ja je kunt van alles iets spannends maken. Maar heerlijk genoten van de laatste junglegeluiden, de krijsende cycades, de prachtige vogels, de zonsopgang. Echt schitterend. Aan wal weer ontbijt, tas inpakken. Tas inpakken was zo gebeurd, 8 kg meenemen aan bagage is niet veel. Je mist dan toch wat in de loop van de dagen, een gewoon shirt, ik had alleen maar die insectwerende shirts bij, schone kleren, daar verlang ik toch wel een beetje naar in Parimaribo en een lekkere douche. Maar wat hebben we afgelopen dagen veel gezien, ik heb heel wat foto's van vogels maar vaak hoog in de boom, thuis even kijken wat het is. Je kunt denken aan kolibries, parkieten, toekans, gieren, reigers, ijsvogels, zwaluwen, vogelspinnen, zijdeapen, padden, gifkikkers, brulapen gehoord helaas niet gezien, anaconda, landpijlslang (je weet wel die giftige slang als die bijt dat je binnen een uur dood bent, die slang die wel 4 meter ver kan springen, die slang die wel indruk achterlaat), kaaimannen, parkieten, ara's in de lucht, een snelweg van mieren, vleermuizen, hagedissen, boomsalamander, en misschien vergeet ik er nog. Een heel avontuur waarbij ik bij sommige dingen versteld stond dat ik het kon. Aan dat avontuur is nu een einde, we gaan naar Parimaribo.
We nemen afscheid van Nootje en zijn hulp Hendrik en het overige personeel. Met de korjaal worden we naar het vliegveld gebracht. Bagage ingeladen en zo vlogen we weer weg. Onderweg in het onweer terechtgekomen. Dat is toch heel apart daar boven in de lucht. Geland in Parimaribo. We werden naar het hotel gebracht. Eindelijk een lekkere douche en schone kleren. Nog even wat boodschappen gedaan. Het regende dat het goot maar ook hier warm water. 's Avonds gegeten, ben aan de website begonnen en lekker op tijd naar bed.

• 11 September 2016 - 21:18

Daniëlle:

Wauw Ansj, wat zul jij idd je ogen hebben uitgekeken. En onderschat ook nooit jezelf. Je kunt veel meer dan je altijd zelf denkt. Je bent een stoer vrouwke. Maarten noemt jou nubeven Tarzangela. Leuk dat we van je avonturen mogen meegenieten. Liefs van ons

• 11 September 2016 - 21:48

Joke De Leeuw:

iKgeniet van je verslag. ik vind het heel leuk. Groetjes.

• 12 September 2016 - 11:49

Fam Knotter:

Prachtig dat julie dat allemaal mee kan maken

• 14 September 2016 - 07:41

Elske:

Geweldig daar!! Wat zullen jullie genieten!