Woensdag 7 september - Reisverslag uit Bunnik, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Woensdag 7 september - Reisverslag uit Bunnik, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Woensdag 7 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2016 | Nederland, Bunnik

's Ochtends een tocht naar de dorpen in de buurt. Er liggen er 6. We bezochten er 4. Eerst met de korjaal naar het katholieke dorp, het enige dorp met een kerk. Hier kregen we een dansvoorstelling. Waarachtig we mochten ook zelf onze kunsten vertonen. Iets waar ik nou altijd op zit te wachten. Maar goed, het was leuk. Daarna verder in de korjaal naar het volgende dorp. Vanuit hier gingen we te voet verder naar de volgende dorpen. We moesten die dag volgens de gids een dikke portemonnee meenemen. Ik vraag mij nog steeds af waarom, ze verkochten wat zelfgemaakte lapjes, wat kano's van hout gemaakt. En er was een winkeltje waar je drinken kon kopen. Dat was wel heel nuttig want het was me toch heet. Ongelooflijk. Het was ongeveer 1,5 uur lopen van dorp naar dorp. Bewoners lieten hun kunsten zien in de vorm van borduren, rijst stampen, quilten. Na deze prachtige tocht gingen we weer met de korjaal naar onze lodge. 's Middags lekker vrij en wat gezwommen in de stroomversnelling. Een verdiende verkoeling. 's Avonds gaf de gids een presentatie over de dieren die hier voorkomen. Later op de avond gingen we nog even kijken of er een kaaiman lag, die was er niet. Wel een grote kikker. Helemaal in trance om dat beest te fotograferen zei iemand er ligt een slang achter je. Yes een slang, natuurlijk meteen op de foto. Het beest begon zo''n best te sissen. Tot er iemand zei misschien is ie wel giftig. Ach ja ik was te enthousiast om dat beest op de foto te zetten, een beetje naief. De gids werd erbij gehaald. Het was een landpuntslang of labaria. Als je door dat beest gebeten wordt ben je binnen een uur dood als je geen tegengif hebt. Schrikken. Maar gelukkig is het goed afgelopen. Helaas is de slang vroegtijdig aan zijn eind gebracht. 's Nachts was het ontzettend noodweer, regen, onweer. Helaas was de lodge niet waterdicht en druppelde het door de klamboe naar beneden in bed.